Σάββατο 27 Αυγούστου 2016

Γέφυρα Δεβοσέτου

Γέφυρα Δεβοσέτου

Η μεγάλη πέτρινη Γέφυρα που κυριαρχεί στον κόλπο του Αργοστολίου είναι έργο του Ελβετού Κάρολου-Φιλίππου De Bosset ή επί το ελληνικότερον, Δεβοσέτου. Κατασκευάστηκε το 1813 από τον μηχανικό στο επάγγελμα τότε στρατιωτικό διοικητή της Κεφαλονιάς και αξιωματικό του αγγλικού στρατού. Έχει μήκος ένα χιλιόμετρο και αρχικά ήταν ξύλινη. Συνδέει την πόλη του Αργοστολίου με την απέναντι ακτή και τα περάσματα προς την επαρχία της Σάμης και της Παλλικής. Στην μέση της Γέφυρας Δεβοσέτου βρίσκεται ένα πυραμοειδές μνημείο αφιερωμένο στους κατασκευαστές της. Το 2005 απαγορεύθηκε η διέλευση τροχοφόρων και πλέον είναι κλειστή για τους επισκέπτες, περιμένοντας τις αρχές να την συντηρήσουν, όπως αρμόζει σ’ ένα μνημείο.
Μέχρι το έτος κατασκευής της Γέφυρας Δεβοσέτου, η μονή έξοδος από το Αργοστόλι προς την υπόλοιπη Κεφαλονιά περνούσε αναγκαστικά από τον γύρο της Λιμνοθάλασσας του Κουτάβου, γεγονός εκτός από χρονοβόρο και επικίνδυνο για την δημόσια υγεία τότε, λόγω των ασθενειών που καραδοκούσαν στις βαλτώδεις ακτές και μεταδίδονταν κυρίως μέσω των κουνουπιών. Η Γέφυρα Δεβοσέτου είναι ένα από τα πιο σημαντικά έργα που έχει να επιδείξει η Αγγλική Κατοχή στο νησί της Κεφαλονιάς. Ακόμα και σήμερα, πέρα από την χρησιμότητά της, είναι ένα από τα χαρακτηριστικότερα μνημεία του νησιού.
Η Γέφυρα Δεβοσέτου είναι ακόμη γνωστή ως Γέφυρα De Bosset, ή Γέφυρα Δραπάνου, από το τοπωνύμιο της περιοχής στην μια της άκρη. Στο τέρμα της Γέφυρας από την μεριά του Δράπανου βρίσκονται το Δημοτικό Κοιμητήριο και το Βρετανικό Κοιμητήριο.

Γέφυρα De Bosset (Δεβοσέτου ή Πόντε) - Η Γέφυρα De Bosset κατασκευάστηκε το 1912, κατά την περίοδο της αγγλοκρατίας, από τον Ελβετό μηχανικό Κάρολο Φίλιππο De Bosset, αξιωματικό του αγγλικού στρατού και διοικητή της Κεφαλονιάς. Ένωνε το Αργοστόλι με την απέναντι ακτή Ταμπάκικα. Στο μέσο της τεθλασμένης γέφυρας στήθηκε οβελίσκος ως μνημείο ευγνωμοσύνης της Βουλής των Κεφαλλήνων προς τη Μ. Βρετανία και τον De Bosset. Έχει μήκος 900 μέτρα και είναι η μεγαλύτερη λίθινη γέφυρα της Ευρώπης. Το 1940 οι ιταλικοί βομβαρδισμοί προκάλεσαν ρωγμές. Από το σεισμό του 1953 προκλήθηκαν ρωγμές, καταστροφές σε τμήματα των στηθαίων και υποχώρηση της 4ης αψίδας